HTML

Utazás a Fülöp-szigeteken

Friss topikok

  • Mikron: Nagyon jó poszt, a képekért külön köszi! (2013.09.03. 21:55) Kakasviadal

Archívum

2013.09.05. 13:40 Hibok-hibok

A búvárkodásról

Legnagyobb meglepetésemre Malapascua szigetén sikerült elvégeznem egy búvártanfolyamot: papírom van róla, hogy 18 m mélységig merülhetek, bizony. És ami még ennél is meglepőbb: a végén nagyon élveztem!

A következő tanácsokat tudom adni mindazoknak, akik hozzám hasonlóan félnek a víztől, de valamilyen oknál fogva úgy alakul, hogy egy búvártanfolyam kellős közepén találják magukat.

1. vegyél egy szemüveget és egy pipát és menj egy snorkelezni. Az tényleg tök könnyű, csak lebegsz a vízen, nem kell csinálni semmit. Ha látod a színes kis halakat és a korallokat 3-4 méteres mélységben, azonnal megfogalmazódik benned a vágy, hogy közelebbről megnézd őket. Én sajnos először búvárkodtam és csak utána snorkeleztem: ennek eredményeképpen az elején, amikor még mindenféle hülye gyakorlatot kellett csinálnunk,   nem értettem, hogy miért is lesz jó nekem, és ezért nem is voltam annyira motivált. Ha fordított sorrendben csináltam volna, sokkal könnyebb lett volna.

2. keress egy nagyon türelmes oktatót. Az enyém nem volt az. Utáltuk egymást.

3. csináld tengervízben, ne uszodában. a tengerben van, ami elterelje a figyelmedet arról, hogy attól parázol, hogy nem éled túl ezt az órát.

4.. a legrosszabb az a néhány pillanat, ahogy szép lassan kiereszted a mellényedből a levegőt és lesüllyedsz a víz felszíne alá. Ezt másoktól is hallottam. De egy idő után hozzászoksz ehhez az érzéshez. 

5. nagyon nehéz hozzászokni (ill. nekem nehéz volt), hogy a ki- és belélegzéshez csak a szádat használd. de idővel az is menni fog.

6. miközben ereszkedik lefele az ember, folyamatosan ki kell egyenlítenie a fülében a nyomást. Nekem ezt még elég nehéz volt eltalálni, úgyhogy egy napig utána még olyan volt, mintha egy üvegbura mögött üldögélnék.

7. a vízben nincs más választásod, mint megnyugodni. ha gyorsan veszed a levegőt, akkor kilégzéskor a kis légbuborékok tökre zavaróak. én a buborékok miatt igyekeztem minél lassabban lélegezni, amitől viszont le is nyugodtam.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://lapulapu.blog.hu/api/trackback/id/tr285488190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása