HTML

Utazás a Fülöp-szigeteken

Friss topikok

• Mikron: Nagyon jó poszt, a képekért külön köszi! (2013.09.03. 21:55) Kakasviadal

Archívum

2013.09.01. 18:20 Hibok-hibok

Cebu City

A repülőnk ugyan Manilába érkezett (alig 24 óráig tartott az út), ugyanakkor miután Manila híresen csúnya, továbbá augusztusban Luzon szigetén nagyon sok eső esik, ezért úgy döntöttünk, inkább déli szigeteken fogjuk az elkövetkezendő három hetet eltölteni. Sikerült is másnap délre repjegyet venni Cebu Citybe, amiről azt olvastuk, a második legjelentősebb város a Fülöp-szigeteken, fontos gazdasági és kulturális központ, miegymás, úgyhogy úgy gondoltuk, el fogunk ott tudni tölteni egy kellemes délutánt, másnap reggel pedig utazunk is tovább Malapascuára. Nos, mindkettőben tévedtünk. Egyrészről sikerült blokkolni a nálunk lévő egyetlen bankkártyát, és emiatt plusz egy napot a városban kellett maradnunk. Én eddig nem tudtam, pedig jó tudni: az ilyen helyzetekben segít a Western Union, ahol pillanatok alatt megkapod azt a pénzt, amit a világ túlsó felén a te nevedre beizettek. Ráadásul ennek a Fülöp-szigeteken minden sarkon van irodája, lévén, hogy nagyon sokan külföldön dolgoznak, hogy el tudják tartani a családjukat, és így küldik haza a pénzt. Mindenesetre emiatt a malőr miatt egy éjjel helyett kettőt töltöttünk Cebuban, és mit ne mondjak, nagyon lassan teltek az órák. Az út egyik fontos tanulsága ugyanis: a Fülöp-szigeteken ugyanis nemcsak Manila városa csúnya, hanem az összes város menthetetlenül randa.

Drótok_2.jpg(Egy, az átlagosnál SZEBB utcasarok)

Egyrészről, hiába Cebu elvileg a legrégibb város, alig akadt olyan épület, amit olyan 30-40 évesnél idősebbnek tippeltünk volna: a legtöbbjük ronda, három-négyemeletes kockaház. Sok földszintes építmény is volt, amelyekről azonban az volt az érzésed, hogy ideiglenes tákolmányok csupán: a nagy részük bádogból épült (pedig nem is a nyomornegyedekben jártunk). A templomok is, bizony. Néhány napig méltatlankodtam, hogy alig látok itt templomot, hát milyen katolikus népség az ilyen - aztán rájöttem, hogy nem jófajta épületet kerestem. Majdnem minden utcában van egy kisebb kápolna, de ezek inkább úgy néznek ki, mintha buszmegállók vagy árusbódék lennének. Esetenként pedig - ha jól értelmeztem a kiírást - akkor néhány templomnak nem is volt külön épülete, hanem mondjuk egy nagyobb épület második emeletén helyezkedett el.

De még ha a házak szépek is lennének, az is csak egy picit javítana az összképen. A villanypóznák között ugyanis nemcsak egy-két vezeték feszül ott szemérmesen, mint nálunk, de nem ám, hanem úgy ránézésre ötezer. Így a filippínó városok utcáin sétálgatva folyamatosan az az érzésed, hogy egy nagy fekete pókháló alatt járkálsz.

Mindenesetre utólag kiderült az is, hogy Cebuban a többi városhoz képest tényleg sok a látnivaló. Ott van például a Basilica Minore del Santo Nino, amely kétségkívül nagyon szép templom.  Vagy ott van tengerre néző Fort San Pedro, ahonnan többek között az esetleges kalózhajókat figyelték.

Fort San Pedro.jpgFort San Pedro

Vagy ott van 2-3 ház, ami még a 19. századból maradt meg, és amit múzeummá alakítottak. Az egyikben igyekeztek az eredeti berendezést rekonstruálni, a másik viszont inkább egy bolhapiacra emlékeztetett: mintha az lett volna cél, hogy egy négyzetméterre minél több régiség jusson. Továbbá a tárgyakat nem védi semmi - folyamatosan attól féltem, hogy leverek valami szentképet vagy egy száz éves üvegtálat. De ettől függetlenül a kiállítás maga érdekes volt, csak sajnos picike.

Olyan három és fél óra alatt sikerült a város összes nevezetességét megnézni, pedig eközben egyszer el is tévedtünk. Azután kétségbeesve kerestünk valami beülős helyet, de vagy gyorséttermeket találtunk, vagy utcai kajáldákat, de kávézót vagy kocsmát nem nagyon. Úgyhogy inkább visszamentünk délután négykor a szállásra aludni. Azonban Cebu City mentségére legyen mondva, hogy benyomásom szerint az ott lakók velünk ellentétben mintha tényleg szerették volna a városukat. Szóval biztos tud valamit ez a Cebu, amit nekünk nem sikerült megtalálni.

Szólj hozzá!

Címkék: Cebu Filippínóváros

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.